Odżywka BCCA efekty najpopularniejsza odżywka wśród sportowców

odżywka bcaa

Od dawna uznaje się, że sam trening i właściwe odżywianie nie daje spektakularnych efektów. Dlatego producenci odżywek i preparatów dla sportowców trwale uprawiających sporty siłowe, ale nie tylko, co rusz ”komponują” preparaty, których celem jest oczekiwane spotęgowanie efektów i szybsza regeneracja.

W jaki sposób wzmocnić efekty ćwiczeń? Środki, które trzeba dołączyć do diety

Na masę najczęściej stosuje się kreatynę i środki białkowe. Ale do nich można dołożyć aminokwasy, takie jak tauryna, L-arginina czy też aminokwasy bcaa.

Czemu one służą i jak je stosować?

Tauryna
Jedną z głównych właściwości tauryny, często łączonej z kreatyną, jest pomoc w odbudowie mięśni. Tauryna, jako aminokwas niebiałkowy, nie buduje białek mięśni. Organizuje jednak metabolizm tłuszczów, reguluje ciśnienie, wspomaga pracę serca, zapobiega rozwojowi cukrzycy i nieprawidłowości wątroby a także wyostrza wzrok. Dla sportowców jednak liczy się najbardziej jej proces hamowania katabolizmu w mięśniach i zwiększenie anabolizmu. Dzięki temu prościej budować masę mięśniową i odnawiać organizm po ćwiczeniach. Zwykle tauryna dostępna jest w formie kapsułek, ale również jako dodatek do kreatyny czy preparatów z witaminami. Zalecana dla osób trenujących w miarę ciężko, powyżej 3 razy w tygodniu. Odżywka BCCA.

Odżywka BCCA

Aminokwasy białkowe
To, jakie białko przyniesie efekty zależy od organizmu, sposobu życia i stylu bycia a także treningu i diety. Białko przy konstruowaniu masy mięśniowej jest niezbędne. Zwykle wybór dotyczy białka serwatkowego i BCAA. Pierwsze dostarcza wszystkie pożądane aminokwasy wzmagające wywoływanie efektów anabolicznych w organizmie po treningu. Jest lekkostrawne i o różnych smakach, co ułatwia przyjmowanie preparatu. Niestety dla osób z nietolerancja laktozy jest nie tolerowane.

Kolejnym suplementem są BCAA. Te aminokwasy białkowe zbudowane są z trzech podstawowych aminokwasów – leucyny, waliny i izoleucyny. Dzięki temu |spowalniają|minimalizują|ograniczają|hamują} rozpad mięśni po treningu, ale także wspomagają usunąć naddatek tkanki tłuszczowej. Niwelują także zmęczenie i obniżają odczucia bólu. Stad tak popularne ich zastosowanie w sportach siłowych i ekstremalnych. BCAA należy stosować przed i po treningu.

Które aminokwasy białkowe stosować?

Oba produkty są dobre i uzupełniają białko w organizmie. BCAA oprócz tego chroni mięśnie przed urazami mikro, zabezpiecza przed wysiłkiem by w efekcie ograniczać ich katabolizm.

A co z L-argininą?

L-arginina jest aminokwasem który możemy dostarczać w naturalny sposób spożywając artykuły nabiałowe, mleko, mięso i artykuły pochodzenia roślinnego. Z czasem jednak ludzki organizm ogranicza produkcje tego związku, a suplementacja L-argininą jest wskazana z kilku przyczyn. Na przykład dla przyrostu masy mięśniowej, w wielu aktywnościach, dla bardziej albo mniej zaawansowanych. L-arginina podwyższa efektywność regeneracji potreningowej, wspomaga czynność nerek, poprawia gojenie się ran, czy też ogranicza proces starzenia i ma znaczenie w detoksykacji organizmu. Dla kulturystów jednak największą zaletą jest jej udział w produkcji nowych komórek mięśniZatem wszystkie te aminokwasy białkowe okazują się potrzebne. Decydując się na efektywną pracę treningową i budowę masy mięśniowej trzeba urozmaicić dietę ww. składnikami.

Jak brać BCAA i dlaczego warto to robić?

Dzisiaj trudno jest napotkać osoby, intensywnie ćwiczące, dla których dieta i plan treningowy są wystarczające. Przeważnie sięgają one po odzywki, których celem jest nie tylko wspomaganie budowy masy mięśniowej, redukcja ale i dostarczenie koniecznych substancji, dzięki którym ustrój lepiej się odnowi i będzie miał odpowiednia ilość energii na dalszy trening. Jednym z charakterystycznych suplementów diety jest BCAA. To właśnie aminokwasy rozgałęzione bcaa zabezpieczają mięśnie przed ich rozpadem, ułatwiają ich budowę i czuwają nad poprawnym przebiegiem energetycznym organizmu.

Dla kogo mogą być i dlaczego stosować BCAA?

Zadaniem BCAA jest dostarczenie trzech z ośmiu aminokwasów rozgałęzionych (leucyny, waliny i izoleucyny) do konkretnej komórki mięśniowej. Odpowiadają za syntezę białek oraz procesy naprawcze powstałych uszkodzeń mikro, powstałych podczas ćwiczeń. Aminokwasy te organizują wydzielanie hormonów anabolicznych. Szkoda, że ludzki organizm nie jest w stanie tych aminokwasów wydzielić sam. Z zewnątrz dostarczamy je wraz z mięsem, artykułami mlecznymi i specjalnie przygotowanymi suplementami. Najlepsze odżywki bcaa zawierają często niezbędne w procesie treningowym witaminy.

Dla kogo?

Aminokwasy BCAA przeznaczone są dla trenujących, które wyczynowo uprawiają wiele sportów. Najczęściej siłowych, sylwetkowych ale i crossfit, gimnastykę, lekkoatletykę, gry zespołowe. Dla fanatyków siłowni i sportów sylwetkowych BCAA warto przyjmować podczas, lub wkrótce po treningu. Przyjmuje się, że dawkowanie bcaa w ciągu doby nie może przewyższać 20 g (10g BCAA na 24 godziny to odpowiednia dawka, by zadziałała w organizmie). W licznych popularnych produktach do kupienia na rynku na 1 g odżywki przypada ciut ponad 0,8g właściwych aminokwasów bcaa Wprowadzanie dodatkowych racji aminokwasów ma znaczenie głównie przy redukcji tkanki tłuszczowej. W okresie pracy nad mięśniami BCAA trzeba przyjmować chwilę po przebudzeniu, kolejno przed treningiem siłowym i w trakcie ćwiczeń. Jeśli natomiast ćwiczymy rano, BCAA trzeba przyjąć po obudzeniu, a przed treningiem sięgamy po wysokobiałkowa odżywkę. Działanie BCAA jest największe, gdy stosujemy suplement w okresie okołotreningowym. Wtedy zapewnia nam to obniżenie katabolizmu, syntezę białek mięśniowych i wzrost regeneracji połączone z dobrym samopoczuciem ogólnym. Odżywka BCCA.

Odżywka BCCA

Czy warto zażywać bcaa?

Testy dowodzą, że odżywki bcaa pozytywnie wpływają na organizm trenującego. Stosowane z umiarem i przestrzeganiem zasad pomagają budować masę mięśniową, ale i wspomagają redukcję. Oczywiście amatorskie uprawianie wymienionych wyżej dyscyplin sportu, nie wymaga suplementów bcaa – dostarczamy je przecież w pożywieniu, tym bardziej, że aminokwasy w tej postaci to spory koszt. Suplementacja z wykorzystaniem bcaa ma sporo zalet. Przy właściwym zażywaniu nie zarejestrowano żadnych negatywnych zjawisk. Więc gdy chcemy osiągać efekty i pracować nad własnym ciałem, oprócz pozostałych odżywek białkowych, kreatyny i środków wspomagających przyrost masy mięśniowej należy sięgnąć i po aminokwasy rozgałęzione bcaa dzięki którym cel stanie się bliższy, a organizm będzie miał zagwarantowane wszystkie składniki niezbędne w trakcie cyklu, regeneracji i właściwego funkcjonowania.

Titan’s Rage Nasilniejsza przedtreningówka

Titan's Rage opinie

Titan s Rage to przedtreningówka wyprodukowana we współpracy z kulturystami a także i fachowcami od żywienia. To specjalistyczna formuła, która pomoże Ci trenować mocniej i wydajniej . Dzięki temu zbudujesz mięśnie, na które zwróci uwagę każda kobieta, ale przede wszystkich, które będą dowodem Twojej pracy nad sobą i pokonywania następnych barier organizmu!

Najsilniejsza przedtreningówka >> ZOBACZ