Odżywki na przyrost siły jak uzyskać spektakularne rezultaty na siłowni

Odżywki na przyrost siły

Wskazanym elementem działania każdego wielbiciela siłowni, oprócz planu treningowego i właściwej diety, są odżywki. Aby zbudować określoną masę mięśniową, zminimalizować tkankę tłuszczową, należycie się zregenerować i przy okazji dostarczyć własnemu organizmowi wszystkie niezbędne składniki sięgają oni po kreatynę, aminokwasy rozgałęzione bcaa i taurynę.

Jak uzyskać najlepsze efekty na siłowni?

Zadaniem kreatyny jest maksymalizacja ilości energii w mięśniach. Dzięki temu dopuszczalne jest trenowanie większym ciężarem i przyrost masy. Zwykle łączy się ją z innymi odżywkami. BCAA to trzy podstawowe aminokwasy odpowiedzialne za niesienie „paliwa” do mięśni sportowca, w trakcie wysiłku fizycznego. Tylko jak brać bcaa? Zależy od tego, jaki rezultat chcemy osiągnąć. Chronią mięśnie, jeśli spożywane są w czasie około treningowym, natomiast przyjmowane w pozostałych porach dnia wspiera syntezę białek i zwalcza szkodliwy kortyzol.  Odżywki na przyrost siły.

Odżywki na przyrost siły

Innym aminokwasem godnym uwagi jest tauryna. Genialny środek na poprawę masy mięśniowej i w sytuacjach, gdy brakuje nam motywacji do ćwiczeń. Tauryna minimalizuje podczas wysiłku rozpad białek, więc inicjuje rozrost mięśni. Z obserwacji wynika, że tauryna transportuje aminokwasy i pozostałe substancje odżywcze, niczym insulina, do krwi ułatwiając ich pobieranie.Co o suplementacji mówią badacze? Jasno zaznaczają, że podstawą jest dieta i regularne konsumowanie 5-6 posiłków w trakcie dnia, w tym pierwszy do godziny po obudzeniu ze snu. Suplementy powinny być uzupełnieniem diety – wtedy prościej będzie osiągnąć cel.

Przed wyborem odzywek należy czytać i pytać. Rozmawiać z trenerem, lekarzem czy pracownikiem apteki na temat współdziałania, dawkowania, efektów i objawów niepożądanych.Aby wyniki były widoczne dłużej trzeba dbać o odpowiednie wykonywanie treningów i zmienić nawyki żywieniowe. Przy wyborze suplementów nie warto korzystać z niesprawdzonych sklepów i dostawców. Cena może być niższa, ale jakość i pochodzenie niebezpieczne.Rzecz jasna podczas treningów bardziej intensywnych i stosowanej suplementacji trzeba zrezygnować z pokus, które nie tylko ograniczą działanie środków, ale mogą źle wpływać na organizm. Aby nie zmarnować pieniędzy należy być zdyscyplinowanym i stosować się do założeń.

Z pewnością z biegiem czasu na rynku pojawiają się coraz to nowsze suplementy dla wielbicieli siłowni. Można śledzić nowości w temacie, by wspomagać organizm w dochodzeniu do celu pewnymi suplementami, lub poszerzać dietę o dodatkowe, np. glutaminę, ZMA, antyoksydanty, gainery. Możliwości jest mnóstwo, a wybór opierać się musi na indywidualnych potrzebach i tym, w jakim okresie, na jak długo i jakim kosztem chcemy osiągnąć wymarzona sylwetkę. Trzeba przypomnieć, że popularne suplementy jak aminokwasy rozgałęzione bcaa , kreatyna, białko serwatkowe czy preparaty witaminowe stanowić mają dodatek do diety. Duża ilość koniecznych substancji przyjmowanych w odzywkach jest realna do uzupełniania z pożywieniem. To prawda, że nie w tak znacznych ilościach, ale zbilansowana dieta musi dostarczać mniej więcej połowy wszystkich produktów wspomagających budowanie masy mięśniowej czy tez redukcji.

Jabłczan kreatyny – co trzeba o nim wiedzieć?

Jednym z wysoce popularnych rodzajów kreatyny dostępnych na rynku jest jabłczan kreatyny. Jabłczan jest odporny na enzymy żołądkowe, a co za tym idzie – nie rozpada się na uboczną kreatyninę. Podobnie jak monohydrat kreatyny, jabłczan odpowiada za transport ATP (adenozynotrifosforan) do mięśni – to tam potrzebna jest energia. Niestety nie jest to realne bez właściwego „pobudzenia” mięśni, a więc intensywnego treningu. Testowany jabłczan kreatyny pozwala budować lepszą jakościowo, w porównaniu z monohydratem, strukturę mięśniową. Użycie jabłczanu w połączeniu wodą prowokuje szybsze przyswajanie odżywki w naturalnie panującym w organizmie środowisku wodnym. Substancja szybko rozpuszcza się w wodzie, stąd taka forma jest wysoce praktyczna.

Przyjmowanie

Zarówno monohydrat kreatyny, jak i jabłczan kreatyny powinny być przyjmowane regularnie – wtedy efekty będą szybsze i efektowne. Na każdym pudełku opisane są sposoby użycia suplementów – trzeba stosować się do zaleceń, choć badania wskazują, że niezależnie od czasu zażywania i tego, czy zażywa się jabłczan kreatyny na czczo, czy podczas posiłku nie odgrywa większej roli. Optymalnie jednak zażywać odżywkę po treningu z racji znacznego „wysycenia” mięśni i skuteczniejszego pochłaniania przez nie kreatyny.

Są różne szkoły dotyczące wspomagających składników, jakie wzmagają działanie kreatyny. Nie bez znaczenia pozostaje zażywanie jej z glukozą (bez względu na formę kreatyny jest wtedy łatwiej przyswajalna przez ludzki organizm). W zależności od obranej strategii i pomysłu treningowego wskazana dawką jabłczanu kreatyny jest 5-10 g kreatyny na 24 godziny, w podziale na – do 3 porcji (gdzie doza nie powinna przekraczać od 2 do 5 g). Rzecz jasna norma może ulec zmianie w przypadku indywidualnych cech ćwiczącego, tj. masy ciała, postaci kreatyny i poziomu wysiłku w trakcie treningów i poza nimi).

Działania niechciane

Skutkiem niewłaściwego spożywania jabłczanu kreatyny może być wytworzenie formaldehydu – odpadu toksycznego podrażniającego błony śluzowe całego przewodu pokarmowego, a w większym nasyceniu także uszkodzenie serca, wątroby, nerek i ośrodkowego układu nerwowego. Rzecz jasna zmiany nie powstają, jeśli przestrzegane są zalecenia i pauzy w cyklu, a także monitorowanie stężenia formaldehydu. Rzecz jasna na skutek braku zdolności wiązania wody i trwałość cząsteczek góruje nad tańszym monohydratem. Dzięki tym właściwościom skutki niepożądane występują u nielicznej grupy przyjmujących jabłczan. W zależności od ustroju rezultaty widoczne są po kilku do kilkunastu tygodni i utrzymują się dość długo.  Odżywki na przyrost siły.

Odżywki na przyrost siły

Dlaczego jabłczan?

Zespolenie cząsteczek kreatyny z jabłczanem podwyższa poziom energii. Cechuje go wyższy stopień przyswajalności niż monohydrat na przykład przez co nie odnotowano zwiększonych problemów jelitowo-żołądkowych, a suplement umożliwia resyntezę ATP więc wyniki są lepiej widoczne i szybsze, niż w przypadku tańszej kreatyny. Cena jest adekwatna do jakości, więc wypada na swoim organizmie wypróbować jabłczan, żeby się o tym przekonać. Trzeba zaznaczyć, że obrany cel uda się uzyskać poprzez systematyczne ćwiczenia, odpowiednią dietę i dobraną do każdego indywidualnie suplementację.

Titan’s Rage Nasilniejsza przedtreningówka

Titan's Rage opinie

Titan’s Rage jest to przedtreningówka stworzona we współpracy z kulturystami oraz i specjalistami od żywienia. To formuła, która pozwoli Ci trenować mocniej i bardziej wydajnie . Dzięki temu zbudujesz mięśnie, na które zwróci uwagę każda pani, jednak co najważniejsze będą dowodem Twojej ciężkiej pracy nad sobą oraz pokonywania kolejnych barier organizmu!

Odżywki na przyrost siły >> ZOBACZ