Szybki przyrost masy mięśniowej gdzie szukać skutecznej pomocy?

szybki wzrost masy mięśniowej

Natychmiastowy przyrost masy mięśniowej to cel większości wielbicieli kulturystyki. Oprócz planu treningowego, pełnowartościowej diety i samodyscypliny pomocne mogą okazać się odżywki. Warto jednak wiedzieć, że kształtowanie zdrowej masy mięśniowej zwykle wymaga czasu.

Wszystkie suplementy można podzielić na mniej albo bardziej przydatne, w zależności od rodzaju treningu i celu, jaki chcemy uzyskać. Beztłuszczowa masa mięśniowa zbudowana będzie szybciej z wykorzystaniem podstawowych odżywek przeznaczonych dla ćwiczących na siłowni, więc kreatyny, aminokwasów bcaa, węglowodanów, gainerów, ale i argininy, tauryny i aakg.

Po krótce można przybliżyć zasady ich działania

Kreatyna jest chyba najbardziej popularnym suplementem dla sportowców. Podstawowym celem osób ćwiczących na siłowni i przyjmujących kreatynę jest wzrost masy mięśniowej. W sprzedaży jest parę rodzajów kreatyny, choć uznaniem cieszy się od lat monohydrat i jabłczan kreatyny. Jak działa? Głównie zwiększa masę, siłę i wytrzymałość mięśni. Przyczynia się także do zatrzymania wody w organizmie. Kreatyna nie oddziałuje tak samo na każdego. Trzeba obserwować własny organizm żeby zdecydować, którą wybrać i z którymi innymi odzywkami ją łączyć, żeby uzyskać przewidywany cel bez działań ubocznych. Szybki przyrost masy mięśniowej.

Szybki przyrost masy mięśniowej

Aminokwasy bcaa to fundament suplementacji w niemal każdej dyscyplinie sportu. Nie tylko mają wpływ na budowę masy mięśniowej, ale także wzmaga wytrzymałość i wydolność, minimalizuje zmęczenie. W sytuacjach braku energii trzy główne aminokwasy zawarte w bcaa wymuszą wzrost chęci do dalszego wysiłku.

Węglowodany to podstawa diety sportowca. Rzecz jasna wiele artykułów spożywczych jest bogatych w węglowodany ( np. warzywa, owoce, produkty zbożowe czy sery). Niemniej jednak zestawione w odzywkach dostaną się tam, gdzie potrzebne, w konkretnych dawkach dostosowanych do planu treningowego i organizmu.

Gainery dostarczają niezbędne kalorie w diecie opierającej się na budowie masy mięśniowej. Wtedy organizmowi trzeba dostarczyć więcej kalorii, aniżeli jest w stanie spożytkować, a to jest trudne, zwłaszcza przy wzmożonym wysiłku fizycznym albo szybkiej przemianie materii. Pełnowartościowe gainery uzupełniają każde braki w ciągu paru chwil.

Arginina nie do końca jest doceniana przez początkujących siłaczy. Ale ten aminokwas powoduje wytworzenie tlenku azotu odpowiedzialnego za poszerzanie naczyń krwionośnych, więc i zwiększenie transportu substancji odżywczych do choćby mięśni. Do zwiększenia masy mięśniowej niezbędny jest hormon wzrostu, który arginina podnosi. Wraz z witaminami C i E czy beta-karotenem mają działanie przeciwutleniające. Atutem jej jest pomoc przy odtruwaniu organizmu, np. po sterydach albo ze zbyt dużej ilości białka.

Tauryna podwyższa budowę masy mięśniowej i ułatwia wypracować {idealną|wymarzoną sylwetkę. Zawarta jest w wielu artykułach spożywczych i właściwie nie ma konieczności jej dostarczania w opisanych suplementach. Jest w grochu, rybach, mięsie, serwatce czy ostrygach, energetykach. Dodatkowo tauryna wspomaga przemianę materii i poprawia wydolność organizmu. Badania dowodzą, że ma wpływ na stan ważnych narządów, np. wątroby.

AAKG jest połączeniem soli kwasu glutarowego i argininy. Największa zaletą preparatu aakg jest rozbudowa mięśni i regeneracja większe niż w przypadku osobnej argininy. Wynika to z połączenia alfa ketoglukaranu odpowiedzialnego za oddzielanie energii z węglowodanów, białek i tłuszczów – budulca naszego organizmu. Więc aakg to środek dla ćwiczących chcących spektakularnie rozbudować muskulaturę.

Jak widać dostępność mnóstwa środków, mniej lub bardziej zmodyfikowanych ułatwi właściwe dobranie suplementacji do cyklu treningowego i diety po to, by uzyskać konkretne cele szybciej i na dłużej. Rzecz jasna wymagane do tego są determinacja i cierpliwość, które się opłacą. Z biegiem czasu sylwetka będzie wyglądała jak z gazet teamatycznych. Warte poświęcenia.

Suplement ma masę którą wybrać i na co zwrócić uwagę?

Celem osób ćwiczących na siłowni zwykle bywa osiągnięcie określanych efektów – takiej masy mięśniowej, żeby mieć nie wyłącznie siłę, ale i proporcjonalny wygląd. Decydując się na cykl masowy należy odpowiednio się przygotować. Po pierwsze rozpisujemy zbilansowaną dietę, plan ćwiczeń i decydujemy się na suplementację.

Jakie odżywki będą nam obligatoryjnie wtedy potrzebne?

Główna zasada rozsądnego cyklu na masę to tak zbilansowana dieta, by w pełni organizm przetworzył potencjał odżywek, które zamierzamy przyjmować. Musi opierać się na wchłanianiu większej liczby kalorii, niż do tej pory, żeby organizm odpowiednio zmotywowany produkował większą masę mięśniową. Odpowiednio budowane posiłki to fundament, a suplementy to jedynie uzupełnienie w procesie budowania sylwetki.
Wskazane suplementy

Najbardziej zjawiskowe efekty można uzyskać przyjmując stosunkowo tanie suplementy na masę. Rzecz jasna nie obędzie się bez kreatyny. Przebadana i okrzyknięta za legalny anabolik kreatyna powoduje przyspieszenie powstawania tkanki mięśniowej. Początkowo nie ma po co przepłacać – wystarczy najtańszy monohydrat kreatyny, albo jabłczan.

Odżywka białkowa to kolejny produkt którego zadaniem jest „tworzenie” mięśni. Tzw. białko na masę nie łatwo jest dostarczyć do organizmu w ogólnodostępnych artykułach żywnościowych. Im wyższa masa trenującego, tym więcej białka trzeba w cyklu dostarczyć organizmowi.

Warto więc postawić na wysokiej jakości białko na masę. Gdy nie mamy wiedzy w temacie należy poświęcić odrobinę czasu na lekturę specjalistycznych for tematycznych, albo stron o tematyce kulturystycznej i sugerować się składem i opiniami użytkowników, lepiej obytych. Rzecz jasna inne białko na masę, a inne dla spalania tkanki tłuszczowej. W białkach bowiem skumulowane są inne substancje, których zadaniem jest na przykład przeciwdziałanie podjadaniu (kazeina – o najdłuższym momencie przyswajania), lub dla redukcji izobaty, czy też hydroizolaty. Do niedawna suplementy białkowe opierały się na serwatce. Współcześnie osoby mające problem z przyswajaniem znajdą suplementy roślinne, jajeczne, wołowe czy mleczne.

Przy treningu na masę obowiązkowe wydają się być także preparaty węglowodanowo-białkowe. Tzw. gainer na masę to nic innego, jak jedzenie w proszku. Mieści wyższą w stosunku do białka liczbę węgli, więc podwyższa kaloryczność produktu. Jest zalecany choćby dla osób z szybkim trawieniem, gdzie dostarczenie w ciągu dnia organizmowi tysięcy kalorii jest nierealne. Gainery efektownie „zapychają” trenującego i dostarczają znacznej liczby kalorii w jednym gryzie. Szybki przyrost masy mięśniowej.

Szybki przyrost masy mięśniowej

Jak wybrać gainer na masę?

Należy zwracać uwagę na skład. Najbardziej skuteczne są te, zawierające białko serwatkowe czy też jajeczne i węglowodany złożone (choćby w postaci płatków owsianych) i proste, skrobiowe. Na myśl trenującego przychodzi na pewno odzywka witaminowo-mineralna. Faktycznie jest wskazana, ale nie bezwzględnie. Dieta sportowca zawiera zbyt mało witamin i mikroelementów, których nie dostarczymy nawet w warzywach i owocach (zbyt przetwarzanych na potrzeby handlu).

Podsumowując nasz wybór w dobieraniu cyklu na masę powinien paść na kreatynę, białko i gainery. Te suplementy na masę spowodują, że w szybszym tempie i efektowniej zbudujemy masę mięśniową na miarę naszych potrzeb, bez straty ich jakości i zdrowia.

Szybki przyrost masy mięśniowej >> ZOBACZ